«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

چه زیباست سخن فردوسی را با خوشنویسی آراسته کردن | همه چیز درباره دومین جشنواره ملی شکوه شاهنامه

  • کد خبر: ۱۹۰۲۰۷
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
چه زیباست سخن فردوسی را با خوشنویسی آراسته کردن | همه چیز درباره دومین جشنواره ملی شکوه شاهنامه
دومین جشنواره ملی خوشنویسی نستعلیق شکوه شاهنامه با هدف آفرینش محتوای فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت هنر خوشنویسی نستعلیق و ادبیات شاهنامه برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، چه زیباست سخن فردوسی را با خوشنویسی آراسته کردن و زیباتر برگزاری رویدادی است برای خلق آثار خوشنویسی با شعر فردوسی. جشنواره شکوه شاهنامه یک حرکت فرهنگی و هنری در همین راستا بوده و قرار است با خوشنویسی به معرفی زبان فارسی بپردازد.

دور اول این جشنواره سال گذشته با استقبال خوب هنرمندان برگزار شد؛ ۸۰۰ اثر خوشنویسی به دبیرخانه ارسال شد و ۲۳ اثر برگزیده شد و اکنون در دومین گام خود قرار است با داوری اساتید بنام از جمله اساتید غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، سید حیدر موسوی، علی اشرف صندوق آبادی و رسول مرادی به بررسی آثار دریافتی بپردازد.

بر اساس آنچه در فراخوان این رویداد مهم خوشنویسی آمده است، داوری‌ها در سه بخش جداگانه چلیپا و کتابت، قطعه و سطر و سیاه مشق آثار را قضاوت خواهند کرد و نفرات اول تا سوم در اختتامیه که اردیبهشت ۱۴۰۳ خواهد بود، معرفی خواهند شد.

همچنین موضوع تمامی آثار اشعار فردوسی است. انتخاب فرم، قالب ارائه اثر، ترکیب و دیگر تمهیدات خلق اثر در اختیار هنرمند است.

هر متقاضی مجاز است یک تا سه اثر را در وب سایت جشنواره بارگذاری کند و  در صورت ارسال دو یا سه اثر، انتخاب اثر اصلی توسط هیئت داوران صورت می‌گیرد.

در این رویداد جوایز نفرات اول تا سوم، تندیس جشنواره، سپاس نامه و به ترتیب مبالغ ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی درنظر گرفته شده است.

همچنین برای قدرشناسی به ۵ نفر از بانوان خوشنویس برتر، برای شناسایی و تشویق خوشنویسان خردسال و نوجوان به سه نفر، هر کدام مبلغ ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و سپاس‌نامه تقدیم خواهد شد.

آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال تصویر آثار، ۵ اسفند هم‌زمان با سالروز پایان سرایش شاهنامه، اعلام نتایج راه‌یافتگان به جشنواره ۱۵ فروردین ۱۴۰۳، مهلت ارسال اصل آثار، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و برگزاری آئین پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با هفته نکوداشت فردوسی خواهد بود.

تصویر آثار باید با درج مشخصات خالق اثر، شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره همراه و نشانی، در وب سایت جشنواره به آدرس shokooheshahnameh.com بارگذاری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->